
Hibabejelentő
Beépített hibabejelentő
Az IT Support és fejlesztő csapat számára kritikusan fontos, hogy egy átlátható, rendszerezett hiba- és igénybejelentőben kezelhesse ügyfelei kéréseit, visszajelzéseit. A Correct vállalatirányítási rendszer rendelkezik ilyen beépített modullal, mely segítségével felhasználóink közvetlenül a szoftver használata közben küldhetnek a progam aktuális vagy kívánt működésével kapcsolatos bejelentéseket.
Egy beküldött bejelentés, melyet általánosítva "Hibajegy"-nek nevezünk, azonnal megjelenik az IT Support csapat oldalán. Az elnevezés ellenére a hibajegyek nem csak hibás működéssel kapcsolatos észrevételt, hanem fejlesztési, beállítási igényeket is tartalmazhatnak.
A hibajegyek létrehozására készült felület a Correct rendszer indítópultján érhető el, egy piros katicabogár illusztrációval ellátott gombbon keresztül.
Bejelentések tartalma
A hibajegy készítő ablak több fontos adatmezőt is tartalmaz, melyek segítik a fejlesztő csapat munkáját.
- Típus: A bejelentés tartalmának típusát jelenti, mely lehet hiba, fejlesztés, kérdés, vagy "egyéb" jellegű.
- Prioritás: Értékei lehetnek Alacsony, Közepes vagy Magas. A legmagasabb prioritás jellemzően az olyan programhibákat illeti, melyek a megszokott munkamenet elakadását eredményezik, ezek javításának szüksége azonnali. A közepes és alacsony prioritású hibajegyek kezelése nem rögtönös, ezek egyeztetésre és ütemezésre kerülnek az IT Support csapat által.
- Kategória: A mező tartalma az érintett szoftverre vagy termékre vonatkozik. Cégünk több eszközre (például mobileszközökre, tabletekre, PDA-ra), több területen (szoftveres, webes, szervíz) végez munkálatokat, az ezek közül érintett kategóriát fontos behatárolni a javítás vagy módosítás kezdete előtt.
- Leírás: A bejelentés okának lehető legrészletesebb leírása. Az IT Support csapat szorgalmazza, hogy a leírás hiba esetén tartalmazzon minden, a hibás jelenséget megelőző felhasználói lépést, a pontos hibajelenséget és az elvárt de meghiúsult működést.
- Személyes adatok: A bejelentő felhasználó általános adatai, például név, telefonszám, e-mail cím. Az esetek nagy részében a hibák, igények pontos felméréséhez nem kielégítő a leírás, így fontos, hogy a bejelentő felhasználó elérhető legyen személyes kapcsolatfelvétel szükségének esetében. Ezen kívül a feladatok megoldása legtöbbször olyan beállítást, szoftverfrissítést igényel, amelyről a bejelentő felhasználó mihamarabb értesítendő, erre a célra leggyorsabb és leghatékonyabb megoldás a telefonos kapcsolatfelvétel.
- Vágólap küldése: Szintén sok részletet elárulhatnak a szoftver által megjelenített hibaüzenetek vagy egyéb grafikus jelzések, amelyekről készített, vágólapon lévő képernyőfotó egy gombnyomással csatolható a hibajegyhez.
Élet a bejelentés után
A beküldött hibajegyek azonnal megjelennek az IT Support és fejlesztő csapat saját, kizárólag ezt a célt szolgáló, külön szoftverként működő hibekezelőjében. Minden bejelentés perceken belül feldolgozásra kerül, mely során munkatársaink által elemzésre, majd ütemezésre kerül a kérdés, igény, hibajavítás megválaszolása, megvalósítása.
A bejelentő felhasználó által a hibajegyben biztosított e-mail címre automatikus levelek kerülnek kiküldésre a hibajegy változásairól, mint például státusz változás, új megjegyzés hozzáfűzése, új fájlok csatolása vagy ügyintéző módosítása.
Jellemző, hogy egy hibajegy lezárásakor, annak eredményétől függetlenül a felelős IT Support munkatárs telefonos kapcsolatfelvételt kezdeményez a bejelentő felé, hogy értesítse a fejleményekről.
Kapcsolat
Bármely, a szoftverrel kapcsolatos kérdés esetén keresse bátran kollégáinkat a kapcsolat oldalon feltűntetett elérhetőségeinken! Szerezzen elsőként tudomást új megoldásainkról, iratkozzon fel hírlevelünkre! A Correcttel, cégünk egyéb tevékenységeivel kapcsolatos további részletek olvashatók a termékek oldalon.